Anti party dap. – Alhamdullilah.

https://cccvlog.wordpress.com/

Advertisement

Edmond Bon.

*TIDAK PERLU PATUH TITAH AGONG*

“Bukan Islam tidak perlu patuh titah Agong!” – Begitulah kata peguam Edmund Bon.
Nak kata apek ni mabok tidak. Nak kata dia ni bodoh piang pun tidak juga sebab dia belajar tinggi – dia graduan Undang-undang _University College London_ dan ada sarjana daripada _Oxford University_ lagi. Dia seorang peguam yang sangat berpengelaman mengendalikan banyak kes di mahkamah dan aktif bidang sosial peringkat antarabangsa.

Kawan beliau Eric Paulsen yang juga Pengasas _Lawyers for Liberty_ juga mengatakan tidak ada apa yang boleh dilakukan oleh penguatkuasa agama terhadap Bukan Islam. _“Apa-apa titah dikeluarkan, sama ada daripada Sultan atau Yang di-Pertuan Agong, tidak terpakai kepada Bukan Islam,”_ kata Paulsen.

Si Eric Paulsen ni nama jer bunyi macam Mat Saleh tapi dia jenis mata sepet asalnya kaum pendatang macam si Bon tu juga. Mengikut kenyataan Pengarah Pusat Kajian Tinggi Islam, Sains dan Peradaban (CASIS), Prof Madya Dr Khalif Muammar A. Harris pada Jun 2020, Eric Paulsen adalah seorang individu berfikiran ekstremis dan golongan liberal yang akan berusaha untuk menghapuskan institusi agama, penglibatan agamawan atau ulama dalam pemerintahan, kedaulatan agama Islam dalam Perlembagaan.

Habis tu apakah jadahnya mereka berdua ini berani mengeluarkan kenyataan yang sangat provokatif dan kurang ajar itu?
Ianya tidak lain kerana mereka langsung tidak merasa gentar untuk mencabar sentimen orang Melayu di dalam perkara ini. Seperti yang diduga, reaksi orang Melayu ialah marah dan kecewa. Mereka berduyun-duyun membuat laporan Polis di seluruh negara terhadap si Bon & Paulsen ini. Mengikut Undang-undang, kedua mereka ini boleh didakwa di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi & Mutimedia 1998.
Sebenarnya ini bukanlah kali pertama mereka berdua terlibat mengeluarkan kenyataan berbentuk hasutan begini. Keduanya pernah beberapa kali dipanggil PDRM untuk disoal siasat kerana menghasut.

Kaum asalnya Pendatang ini tahu kiranya kemarahan orang Melayu memuncak, maka akan muncul segelintir orang Melayu sendiri yang akan ke hadapan membela mereka dengan menggesa orang Melayu supaya bersabar dan bertolak ansur. Orang Melayu golongan liberal ini akan marahkan orang Melayu sendiri kerana gagal berpegang kepada prinsip kebebasan bersuara di dalam negara demokrasi berbilang kaum seperti Malaysia ini. Mereka ini akan menuduh orang Melayu tidak bertamadun kerana mahu melaksanakan undang-undang rimba terhadap kaum asalnya Pendatang seperti Bon & Paulsen ini. Melayu kategori ini sangat ramai di dalam PH.

Akhirnya yang salahnya ialah orang Melayu sendiri kerana tidak pandai menghormati pandangan orang lain. Justeru elok lah orang Melayu mengadakan kunjungan hormat ke pejabat Edmund Bon bernama _AmerBon Advocates_ di Solaris Dutamas, Kuala Lumpur untuk berjumpa dan memohon maaf kerana gagal menghormati pandangan mereka atas prinsip kebebasan bersuara itu.

Ya, Orang Melayu perlu terus bersabar dan bertolak ansur.

*Kassim Che’Pa*
Shah Alam

Pro dan antivaxx.

*Nampak vaccine ni tak jelas.*

Kata BETUL, kenapa selepas suntik vaccine ada yg MATI

Kata SALAH, kenapa selepas suntik vaccine ada yg HIDUP..

Kata BAIK, kenapa selepas suntik vaccine ada yg CACAT

Kata BURUK, kenapa selepas suntik vaccine ada yg SIHAT

Kata HALAL, kenapa ada ulama mu’tabar kata HARAM.

Kata HARAM, kenapa ada fatwa MUFTI kata HALAL.

FAKTA *vaccine yg tak jelas akan menimbulkan ketidak tentraman pada pengguna.. dan juga ketidak harmonian dalam masyarakat..*

Antara provaxx dengan antivaxx saling syak wasangka…

Islam menasihatkan kita supaya meninggalkan sesuatu perkara yg tak jelas asal usulnya…

*_Daripada Abi Abdillah Nu’man bin Basyir, dia berkata: Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas. Di antara keduanya terdapat perkara-perkara yang syubhah (samar-samar) yang tidak diketahui oleh orang banyak. Maka siapa yang takut terhadap syubhah bererti dia telah menyelamatkan agamanya dan kehormatannya. Dan siapa yang terjerumus dalam perkara syubhah, maka akan terjerumus dalam perkara yang diharamkan. Sebagaimana penggembala yang menggembala binatang gembalanya di sekitar (ladang) yang dilarang untuk memasukinya, maka lambat laun binatang-binatang tersebut akan memasukinya. Ketahuilah bahawa setiap raja memiliki larangan dan larangan ALLAH adalah apa yang DIA haramkan. Ketahuilah bahawa dalam diri ini terdapat segumpal daging, jika dia baik maka baiklah seluruh tubuh ini dan jika dia buruk, maka buruklah seluruh tubuh; ketahuilah bahawa dia adalah hati._* (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Semoga Allah merahmati kita semua dengan kasih sayangNya